tirsdag den 2. juli 2013

Pulled pork

Jeg lovede lige at ligge en opskrift ind på den pulled pork jeg laver. Og den er virkelig lækker!

Jeg bruger faktisk rubben fra Gastromand, eller tæt på. Jeg udelader dog spidskommen og bruger alm. sukker istedet for rørsukker. 

Jeg laver rubben, gnider det ind i min nakkefilet, svøber den ind i vitawrap og i køleren natten over. Kl. 5 (gaaab) sætter jeg den i ovnen (uden vitawrap, men bare i et fad) ved 100 grader i 12 timer. Så er den klar kl 17, og jeg lader den lige stå 15-20 min hvorefter jeg river kødet fra hinanden. Smager SÅ lækkert i en burger med coleslaw og BBQ sauce! Mmmmmh..

Selv de gamle folk vi havde som gæster idag elskede det :)

Rubben finder i HER

[Pulled pork, burger]
Imorgen tror jeg at jeg vil lave en god salat med resterne af min pulled pork :)

5 kommentarer:

  1. Nøøøøj hvor ser det GODT ud :)

    SvarSlet
  2. Det smagte også GODT! :D Spiste endda to :P Haha

    SvarSlet
  3. Det ser simpelthen så super lækkert ud! Det må vi prøve at lave en dag! :D

    SvarSlet
  4. Det er virkelig lækkert! Jeg tænkte selv at det var noget opblæst noget ;) Men det er virkelig godt!

    SvarSlet