søndag den 15. september 2013

Den gode barsel..

Ja hvordan får man egentlig mest muligt ud af sin barsel.....................?
Jeg er enormt glad for mit arbejde og jeg er ikke som sådan ked af at min barsel sluttede før tid. Men jeg kan godt savne de der hygge dage som jeg havde med Alberte førhen. Nogle ting ville jeg gerne have mere tid til at lave med hende, som jeg havde dengang. Når vi forhåbentlig engang skal have barn nr. 2, så er der klart nogle ting jeg vil huske og holde fast i i fht. at få nydt min barsel..

> SOV! Sov når barnet sover og lad være at stresse over de små nullermænd som ingen andre alligevel ser.

> Se på dit barn! Jeg kan huske hvilken fortryllende følelse det bare var at se på Alberte som spæd. Det gav mig et boost af energi hver gang jeg gav mig tid til bare at se på hende...

> No stress... Man vil gerne alting! Jeg ville ihvertfald! babysvøm, se veninder, i mødregruppe, på cafe, shoppe, til babysalmesang, stimulatik osv. Men sagen var bare at hverken jeg eller baby orkede det i længden. Jeg lærte hurtigt at sortere og vælge få men gode ting ud, og samtidig også at det er OK at melde fra. Jeg har somme tider måtte aflyse en aftale, men hvis mor og barn ikke har sovet godt eller lign. så hellere aflyse, end at skulle gå som en zombie og få mindre overskud!

Hvad tænker i er den gode barsel? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar