søndag den 29. september 2013

Hjemmelavede forårsruller

Jeg har længe ville forsøge mig med hjemmelavede forårsruller, men det har bare virket så omfattende at skulle lave.
Da en af mine kollegaer lavede det den anden dag, blev jeg alligevel nysgerrig og idag forsøgte jeg så herhjemme... Konklusionen er at det er RET nemt!



Forårsruller (jeg fik 6 stk. ud af dette)

Fillodej (jeg tog den ene rulle fra pakken)

To håndfulde fintskåret hvidkål
1 porrer
3-4 gulerødder revet
3-4 skefulde cremefraise
salt peber
3 fede hvidløg (mindre hvis man ikke ønsker det skal smage kraftigt af hvidløg)
Lidt smør til stegning
Kyllingfilet (jeg brugte to små)

Skær kyllingen i små stykker og brun det i en gryde med smør.
Kom hvidkål, gulerod og porrer ved. Lad det varme op og kom hvidløg og krydderier ved.. Lad simre lidt og kom så cremefraise ved. Prøv dig frem med hvor meget væde du ønsker.

Læg et stykke fillodej ud (jeg vælger at lægge dem dobbelt da de ellers er ret tynde)
Kom fyld på og fold sidderne først over, derefter fra bunden og op...
Gør det med dem alle og læg dem i et fad. 20 min. i ovnen ved 200 grader.....



2 kommentarer:

  1. Ser helt vildt lækkert ud! Må prøves en dag :)

    SvarSlet
  2. De er virkelig gode! Også dagen efter.. Nemt og lækkert! Og man kunne jo servere en form for rissalat til

    SvarSlet