tirsdag den 4. februar 2014

Færdigretter og rugbrød..

SÅ mange gange jeg har haft ondt i maven og dårlig samvittighed! Det er virkelig mange gange... Hvorfor? Jo, af den simple grund at jeg har stået med hovede og hænder i gryderne for at bikse masser af fancy aftensmad sammen, så mit barn kunne få mad til tiden, samtidig med at maden var både sund, økologisk og alt det rigtige. Det med at maden er sund og næææsten økologisk går jeg stadig op i. Men jeg fandt lyn hurtigt ud af at hverken Alberte eller jeg, tog skade af at få rugbrød eller en købesuppe til aftensmad engang imellem. Hun er ret vild med rugbrød, og især æg. Så en omelet og noget rugbrød kan nemt og hurtigt laves. Og både mor og Alberte er tilfreds og har god tid til at hygge lidt hele eftermiddagen :)

Lige pt. hvor jeg er hjemmegående (lad os kalde det det ;)), er jeg jo så heldig at kunne forberede meget mad inden jeg henter hende fra vuggeren. Det er ret fedt! Men nogle dage er det bare ikke muligt og hvor er det rart at have fundet fred med, at det er helt okay at alting ikke er som jeg troede at det "skulle" være..

I aften har vi fået suppe, Alberte fik rugbrød, hendes tålmodighed rækker endnu ikke til at skovle suppe ind.

2 kommentarer:

  1. Ingen grund til ondt i maven og dårlig samvittighed! Er sikker på, at Alberte-fisen har det super dejligt! :-)
    Men brug eventuelt noget af din tid som "hjemmegående" til at lave noget sundt og lækkert til fryseren, der lige kan hives op, når hverdagen bliver travl igen! :-)

    SvarSlet
  2. Præcis... Har altid kødsovs osv i fryseren. Men alligevel har jeg ofte stresset over det. Alting skal helst være så hjemmelavet og fancy synes jeg det kan piskes op til ;)

    SvarSlet