tirsdag den 4. februar 2014

Ny uddannelse.. Måske?

Jeg blev i 2012 uddannet pædagog. Dejligt at have afsluttet en uddannelse, og jeg var fuld af gå-på-mod! Skulle bare igang og have et arbejde, så jeg rigtig kunne vise hvad jeg var værd. 

Det skete så ikke liiige.. MEN! Til gengæld lykkedes det endelig at blive gravid, og ikke bare gravid, som jeg har været så mange gange tidligere. Næh denne gang var det for good! Hun blev sgu! Men det krævede en sygemelding og pasning af min krop = mit vikariat udløb og jeg blev selvfølgelig ikke forlænget. 

Inden min barsel var omme ledte jeg efter job. En dag var jeg heldig og da Alberte var bare 8 måneder, startede jeg i et vikariat igen, men dog, arbejde... Faktisk et sted jeg blev rigtig glad for og jeg var heldig at blive forlænget endnu engang. Så var problemet bare lige at Fredericia kommune har ansættelsesstop. Så d. 31.12 udløb mit vikariat igen og jeg måtte ikke forlænges flere gange og ansættelse var ikke muligt pga. ansættelses stoppet. ØV! Havde du mødt mig for 5 år siden, havde jeg sagt 'okay, så kan jeg lige nyde at gå lidt hjemme'. Det er så ikke mig længere!! Jeg er raskløs, sur, muggen, lettere depri over alt det her job søgning! For der er intet at søge. Og da slet ikke inden for mit område, pga. heldagsskolen og alle de klub/SFO pædagoger der skal omrokkeres. LORT! Rent ud sagt LORT!

Nu sidder jeg så her.. Har søgt hvad der føles som en millard jobs og har da også været til samtale. Jeg får stort set altid det samme at vide: 'Du er dygtig, men vi valgte en med større erfaring'. Bum.
Jeg synes endda selv at jeg har en del erfaring, taget i betragtning at jeg kun er 25 år, og har arbejdet med pædagogisk arbejde siden 2008. 

Nå.. Men det der ny uddannelse, det er noget jeg sysler med. For ærlig talt, så kan jeg mærke at jeg bliver irriteret og mister lidt lysten når jeg ikke får brugt min faglighed. Måske skal jeg arbejde med noget helt andet, ihvertfald måske i nogle år? 
Jeg tænker noget indenfor kontor.... Prøver at søge ind nogle steder også må vi tage den derfra. Det vil ikke ligefrem gøre underværker for økonomien, men hellere det end dagpenge!

Også bare det at være igang ik'? 

Har i andre erfaringer med at tage en ny uddannelse? I så fald hvilke? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar